המפכ"ל לשעבר: "אסור שיהיה גוף שיטור תחת שר"

אסתי פלד 2 Comment on המפכ"ל לשעבר: "אסור שיהיה גוף שיטור תחת שר"

המפכ"ל לשעבר אסף חפץ במהדורה המרכזית: "אני לא נגד חיזוק המשטרה. לא משנה אם תקרא לזה משמר לאומי או מג"ב מתוגבר. בתנאי שזה תחת המפכ"ל ולא שר. אסור שיהיה משמר שהוא תחת אחריות של גוף פוליטי"

צילום: Miriam Alster/Flash90
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

המפכ"ל לשעבר אסף חפץ, שוחח הערב (ראשון) עם יענקלה פרידמן במהדורה המרכזית והתייחס לסכסוך בין המפכ"ל הנוכחי למפקד מחוז תל אביב. "תמיד יש חיכוכים כאלה ואחרים. אלה דברים שיש בכל ארגון. לא שאני אוהב את זה. אני בזמנו אמרתי לאשד שהוא אחד הממ"זים הטובים שיעזוב את הסיפור הזה וישאיר למפכ"ל אחריו".

הוא העריך שבן גביר לא ישאר השר במשך זמן רב: "בוא נראה אם בן גביר יהיה עוד השר. אני לא בונה על הבג"ץ אלא מאמין שהממשלה תיפול בשלב מסוים. אני חושב שבן גביר לא מתאים. הוא לא מקדם שום דבר. הוא לא עקבי. זה לא עניין של תקציב אלא מה הוא עשה איתו. הוא לא עשה איתו כלום".

על המשמר הלאומי: "אני לא נגד חיזוק המשטרה. לא משנה אם תקרא לזה משמר לאומי או מג"ב מתוגבר. בתנאי שזה תחת המפכ"ל ולא שר. אסור שיהיה משמר שהוא תחת אחריות של גוף פוליטי. לא משנה מי הגורם הפוליטי. אני לא מאמין שבגץ יעביר את זה. זה לא יתכן במדינה דמוקרטית".

על הטענות למדיניות 'איפה ואיפה' ביחס המשטרה למפגינים: "אתה חושב שזו איפה ואיפה, אני אומר לך שאלה הפגנות עם אופי שונה לחלוטין. לכל הפגנה צריך להתנהג בהתאם לאופי ולמאפיינים שלה. ברגע שאתה רואה קהל חרדי גדול מנפץ חנויות ומתנהג באלימות… המשטרה צריכה להתנהג באופן שוויוני. כמובן שהכל תלוי במה שהמפגינים עושים".

על פסילת הדחת אשד: "זו תפקידה של היועמ"שית. אם מדיניות השר אינה בהתאם לחוק היועמ"שית צריכה להעיר את הערותיה. הוא לא עשה את זה בהליך הנכון".

הוא תקף את הרפורמה המשפטית: "אני מקווה שהממשלה תרד מההפיכה המשפטית הזו שגם כך אין לה סיכוי. אתם הקיצונים הימנים אולי עוד לא מבינים את זה, אבל אין לי ספק שראש הממשלה מבין את זה".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    המשטרה היא נתין ועב של השמאל ! ראינו את זה והרגשנו את זה כבר מזמן – איכסה של מדינת שמאל !!!
    בא לי להקיא

  2. 1

    אסור שיהיה גוף תחת השר, רק אם הוא לא מהמפלגה הנכונה!!!